Tiedoite! Reskontramme loppui ja syyskuusta lähtien laskun välittäjänämme toimii Ropo Suomi Oy.
Olethan tarkkana sillä ROPON nimissä liikkuu huijaus viestejä. Älä koskaan anna pankkitunnuksia tai muita henkilökohtaisia tietoja ulkopuoliselle.
Kiireettömissä tapauksissa voit ilmoittaa häiriöstä sivustomme kautta. Käsittelemme ilmoitukset arkisin aukioloaikanamme.
Yleistietolomakkeella voit pyytää kohteelle mm. mittarointia, liittymisjohdon kytkentää tai sulakemuutosta.
Verkkoon liitetystä mikrotuotannosta voit tehdä tarvittavan ilmoituksen mikrotuotannon yleistietolomakkeella.
Ohjeistus tuotannon liittämisestä Lankosken verkkoon.
Liite ohjeeseen Sähköntuotantolaitoksen liittäminen jakeluverkkoon
Fingridin järjestelmätekniset vaatimukset sähköjärjestelmään liitettäville laitteistoille.
Mikäli sinulle ei tule tämän jälkeen vahvistusta, että rekisteröityminen on onnistunut, mene kohtaan "kirjaudu" (Onlineen) ja syötä äsken luomasi käyttäjätunnus ja salasana niille tarkoitettuihin lokeroihin ja kokeile pääsetkö kirjautumaan sisään palveluun.
Tutustu Online-palveluun, jossa voit seurata sähkönkulutustasi aina tuntitasolta asti.
Palvelussa voit
• muuttaa yhteystietoja
• seurata sähkönkulutusta
• vertailla kulutusta aiempiin vuosiin
• tarkastella sopimustietoja
Mikäli kirjautuminen ei oheisista ohjeista huolimatta onnistu, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme
p. 02 528 8800 tai asiakaspalvelu
Mikäli omakotitalon tai vapaa-ajan asunnon (kiinteistön) omistaja vaihtuu, yleensä myös sähköliittymä vaihtaa omistajaa. Sähköliittymä on irtainta omaisuutta, joka ei siirry kiinteistön uudelle omistajalle automaattisesti. Muutoksesta sähköyhtiölle ilmoittaa sähköliittymän uusi omistaja.
Helpoin tapa huolehtia omistajan muutoksesta on mainita siitä kiinteistön kauppakirjassa tai muussa luovutuskirjassa (esim. perinnönjakokirja, lahjakirja) Ilmoita meille erikseen liittymän siirrosta mahdollisimman pian kiinteistökaupan tapahduttua, koska tieto kauppakirjasta ei tule meille automaattisesti.
Kun liittymä siirtyy nimiisi, sinun on pyydettäessä pystyttävä esittämään meille liittymän siirtoa koskeva sopimus, kuten kopio kauppakirjasta tai muusta luovutuskirjasta jossa on maininta liittymän siirtymisestä.
Voit lähettää kopion luovutuskirjasta sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu
Jos liittymän siirtymisestä omistukseesi ei ole pätevää kirjallista selvitystä, voimme purkaa liittymissopimuksen. Tällöin sinun on tehtävä uusi liittymissopimus ja maksettava hinnaston mukainen liittymismaksu.
Ota yhteyttä sähköisesti. Mikäli haluat, että olemme sinuun yhteydessä täytä myös yhteystietosi.
Voit myös ilmoittaa mittarilukeman tämän lomakkeen kautta, mikäli käyttöpaikallenne ei ole vielä asennettu etäluettavaa mittaria.